سازماندهی محتوای طراحی سایت 1
نوشته شده توسط : hiwebex

در متن پیشین به انواع دسته بندی سازماندهی محتوای طراحی سایت اشاره شد. در این متن در مورد هر یک از دسته بندی های سازماندهی محتوای طراحی سایت براساس نوع اطلاعاتی که در آنها ارائه می شود، توضیحاتی عنوان خواهد شد.

 انواع دسته بندی های طرح سازماندهی محتوای طراحی سایت

حروف الفبایی Alphabetical: به عنوان اساس سایر طرح های سازماندهی محتوای طراحی سایت (به عنوان مثال، دانشنامه، فرهنگ لغت، شاخص های الفبایی و غیره) استفاده می شود.

دوره زمانی Chronological: اطلاعات مهمی برای محتوای طراحی سایت فراهم می کند و اغلب در رابطه با سایر طرح های سازماندهی محتوای سایت برای ارائه نقاط در دسترس بیشتر (به عنوان مثال، آرشیو مجلات، کتاب های تاریخی) استفاده می شود.

به طور مثال، یک برنامه زمان بندی شده برای منو در وب سایت تاریخ آمریکا استفاده شده است.

جغرافیایی Geographical: برای اطلاعات وابسته به مکان و یا اطلاعات خاص (به عنوان مثال، اخبار، آب و هوا، مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی) استفاده می شود. نقشه های گوگل و نقشه های آب و هوایی نمونه هایی از این دست سازماندهی محتوای طراحی سایت هستند.

برخی وب سایت ها مانند سایت خبری از صفحات خاصی مربوط به منطقه خاص جغرافیایی (مثلا اخبار آسیا)استفاده می کنند که شامل یک منو برای آن بخش جغرافیایی است.

طراح ها سازماندهی غیر متمرکز اطلاعات متقارن را به دسته هایی تقسیم می کنند که تعریف دقیق را به چالش می کشند. این طرح های سازماندهی برای مرور و یادگیری زمانی که کاربران نیاز به اطلاعات چندان دقیقی ندارند مناسب است.

مخاطبان Audience: این طرح سازماندهی محتوای طراحی سایت برای زمانی که مخاطبان خاصی برای وب سایت وجود داشته باشد و به صورت مکرر از سایت بازدید کنند امکان استفاده از شخصی سازی را فراهم می سازد. مثلاً برای هریک از گروه های دانش آموزان، والدین و دبیران بخش جداگانه ای در یک وب سایت آموزشی در نظر گرفته می شود.

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: